MARI HAUTAMÄKI UNIVERSALIN MARKKINOINTIJOHTAJAKSI

Mari Hautamäki on nimitetty Universal Music Finlandin markkinointijohtajaksi

Uuden vastuualueensa myötä hän liittyy osaksi Universalin johtoryhmää

Vuodesta 2017 Universal Musicilla eri rooleissa työskennellyt Mari Hautamäki (33, FM) on uudistanut merkittävällä tavalla Universalin markkinointitiimin toimintaa, haastanut totuttuja tekemisen tapoja ja ollut etulinjassa yhtiön monien artistien menestystarinoissa. Hänen monipuolinen taustansa musiikkialan eri osa-alueilla (Blockfest, YleX) sekä intohimoinen suhtautuminen populaarikulttuuriin ovat tuoneet mukanaan laajan ymmärryksen erilaisista musiikkigenreistä, ilmiöistä ja yleisöistä.

–  Mari on näkemyksellinen musiikkimarkkinoinnin ammattilainen, joka tunnistaa artistin vahvuudet, ymmärtää kenelle sisältö markkinoidaan ja osaa pukea tarinat mielenkiintoiseen muotoon eri alustoilla. Hänen ymmärrys jatkuvasti muuttuvasta musiikkimarkkinasta tuo arvokkaan lisän uudistuneeseen tiimiimme, toteaa Universal Music Finlandin toimitusjohtaja Petri Mannonen.

Vuonna 2022 Head of Localiksi ylennetty Hautamäki on työskennellyt ansiokkaasti eri genrejen sekä erikokoisten artistiprojektien parissa. Ammattimaisen, mutta lämpimän otteensa myötä hän mahdollistaa artisteille ja tiimilleen tilan, jossa olla oma itsensä ja kukoistaa. Hautamäki tunnetaan pitkäjänteisenä joukkuepelaajana, joka saa oikeat ihmiset puhaltamaan yhteen hiileen yhteisten läpimurtojen saavuttamiseksi.

–  Markkinointijohtajan roolia ei ole ollut tässä muodossaan koko Universal-urani aikana, joten tuntuu hienolta päästä kehittämään tiimiä ja keskittymään erityisesti siihen, mitä markkinointi levy-yhtiössä on tulevaisuudessa. Kotimainen musiikki voi paremmin kuin koskaan ja se avaa varmasti hienoja mahdollisuuksia niin meille kuin koko alalle. Olen kiitollinen tästä mahdollisuudesta Petri Mannoselle, omalle tiimilleni sekä artisteille, joiden kanssa olen saanut oppia ja kasvaa Universalilla jo seitsemän vuoden ajan, Hautamäki kommentoi.

Universal Music Group (UMG) on Suomen ja koko maailman johtava musiikkialan yhtiö, jonka pääliiketoimintaa ovat äänitteiden tuotanto ja musiikin kustannustoiminta. Yhtiön tärkein missio on muokata kulttuuria artistiuden voimalla. UMG löytää, kehittää, markkinoi ja jakelee verkostonsa kautta musiikkia, joka muodostuu niin mittavasta globaalista katalogista kuin tämän ajan supertähdistä. Yhtiö edustaa niin kansainvälisesti kuin lokaalisti maailman valovoimaisimpia artisteja, joita ovat muun muassa KUUMAA, Mirella, SHRTY, BESS, Robin Packalen, Taylor Swift, Billie Eilish, The Weeknd ja Sabrina Carpenter.

Yhteystiedot:

Petri Mannonen
Toimitusjohtaja, Universal Music Oy
petri.mannonen@umusic.com
+358 45 636 55213

Mari Hautamäki
Marketing Director, Universal Music Oy
mari.hautamaki@umusic.com
+358 400 685 701

Takaisin uutisiin

Uutisia

RAP-ARTISTI HAZARDILTA UUSI SINGLE

Viime vuoden Red Bull Sana sanasta -kilpailun voittaja Hazard on julkaissut tänään uuden singlen Anteekspyydellään, jolla vierailee tulokasartisti Spaik. Kappale enteilee Pihlderberg-labelille ja Universal Musicille kiinnitetyn…

ROBININ ODOTETTU UUSI ALBUMI ON NYT JULKAISTU

Punasel on Packalenin ensimmäinen suomenkielinen sooloalbumi yli kymmeneen vuoteen Suomen suosituimpiin artisteihin lukeutuvan Robin Packalenin odotettu uusi albumi Punasel on nyt julkaistu. Punasel on itsevarma,…

RAP-TULOKAS DAVYLTA DEBYYTTI-EP

Suomen rap-kentän kiinnostavimpiin tulokkaisiin lukeutuva Davy julkaisee tänään debyytti-EP:nsä houseparty. Viiden kappaleen kokonaisuus avaa Davya artistina yleisölle entistä laajemmin hänen uniikin ja monipuolisen…