THE WEEKNDIN UUSI LEVY ULKONA – SUOMALAISOHJAAJA VASTAA VISUAALISESTA ILMEESTÄ

Kanadalainen supertähti The Weeknd julkaisee uuden albumin After Hours tänään perjantaina 20. maaliskuuta. The Weekndin neljänneltä studioalbumilta on jo julkaistu kappaleet Blinding LightsHeartless ja After Hours. Marraskuussa julkaistu Blinding Lights on parhaillaan Suomen Spotifyn kuunnelluin ja radioiden 3. soitetuin kappale. Suomessa platinarajan jo ylittänyt kappale on juuri rantautunut myös suomalaisten kotisohville Telian mainostaman C More tv-kampanjan myötä, jonka tunnusmusiikkina kuullaan kyseinen hittisingle.

The Weekndin After Hours -albumin visuaalisuudesta ja jo julkaistuista musiikkivideoista vastaa suomalainen Anton Tammi sekä hänen tiiminsä. After Hoursin visuaalista ilmettä kuvaillaan psykedeeliseksi ja se on saanut inspiraatiota monista elokuvista, kuten Fear and Loathing in Las VegasJoker ja Uncut Gems. Punaiseen bleiseriin pukeutunut ja suurien aurinkolasien taakse kätkeytyvä The Weekndin After Hours -hahmo on lumoavan hypnoottinen ja jopa iljettävän pelottava mysteeriksi muodostuvassa tarinassa, jonka viimeisin video päättyy väkivaltaiseen kohtaukseen metron hississä. Miten tarina jatkuu, se selvinnee albumin julkaisun myötä.

Tuoretta albumia on ollut tuottamassa muun muassa hittinikkari Max Martin, Tame Impalan Kevin Parker sekä Metro Boomin.

The Weekndin neljä vuotta sitten julkaistu kansainvälinen menestysalbumi Starboy vietti neljä viikkoa Suomen virallisen albumilistan ykkösenä ja on rikkonut Suomessa tuplaplatinarajan. Lukuisia palkintoja ja ehdokkuuksia uransa aikana saanut artisti on palkittu muun muassa kolmella Grammylla ja kahdeksalla Billboard Music Awardilla sekä ansainnut Oscar-ehdokkuuden.

Hiljattain 30 vuotta täyttänyt The Weeknd, oikealta nimeltään Abél Makkonen Tesfaye, on julkaissut uransa aikana lukuisia valtavan suosion saavuttaneita kappaleita. Maailmanlaajuisesti hänen musiikkiaan on streamattu huimat 37 miljardia kertaa. Vuonna 2016 julkaistua megahittiä Starboy on kuunneltu kansainvälisesti jo yli 2,8 miljardia kertaa ja myös Suomessa kappale on ansainnut viisinkertaista platinaa. The Weeknd nähtiin Suomessa ensimmäistä kertaa heinäkuussa 2017 hänen esiintyessä Blockfestien 10-vuotisjuhlakonsertissa pääesiintyjänä.

Katso Anton Tammen ohjaamat videot tästä:
Blinding Lights: www.youtube.com/watch?v=4NRXx6U8ABQ
Heartless: www.youtube.com/watch?v=1DpH-icPpl0
After Hours: www.youtube.com/watch?v=I1BfoRR-ST8

The Weeknd somessa:
www.instagram.com/theweeknd
www.facebook.com/theweeknd
www.twitter.com/theweeknd

Lisätiedot:
Anniina Baumann / Universal Music Finland
anniina.baumann@umusic.com
050-3691652

Takaisin uutisiin

Uutisia

JANNIKA B:N UUSI SINGLE ON TÄYNNÄ USKOA JA KAIPAUSTA

Jannika B julkaisee uuden, elokuvamaisen singlen – Jossain sä ooton herkkä kappale kaipauksesta ja toivosta Laulaja-lauluntekijä Jannika B julkaisee tänään uuden singlen nimeltä Jossain säoot. Kappale on herkkä…

EMMI LORENTZEN DEBYTOI VAIKUTTAVALLA KUKA MÄ OON -SINGLELLÄ

Tänään debyyttisinglensä kuka mä oon julkaiseva emmi lorentzen tähtää suomalaisten pop-artistien eturiviin 21-vuotias laulaja-lauluntekijä emmi lorentzen on uuden sukupolven tähti,…

MIRELLA JA AVERAGEKIDLUKE JULKAISEVAT YHTEISSINGLEN

Kotimaisen popin supertähdet Mirella ja Averagekidluke julkaisevat tänään odotetun yhteissinglen Make up your mind Kappaleen ennakkoklippi keräsi vain 1,5 viikossa TikTokissa…