Tekniset tiedot

YLEISTÄ

 

Teaser-videon tarkoitus on herätellä katsojaa, että jotain uutta on tulossa. Videolla ei paljasteta vielä liikaa ja se ei välttämättä vielä sisällä kappaeen vokaaleja. Varsinainen markkinointivideo paljastaa biisin parhaimman kohdan tarkoituksena ohjata katsoja Spotifyhin kuuntelemaan lisää. Artistin kasvojen olisi hyvä näkyä videoissa heti alussa, koska ensimmäiset sekunnit ovat tärkeimmät.


TEASER-video (feed & story)

Esimerkki tekstistä Teaser videoissa:
”Mirella – Timanttei
”1.1.”

Keskustele artistin edustajan kanssa mahdollisista fonteista, logoista tai muista toiveista.
*Huom! toimita videot teksteillä ja ilman tekstejä.


 MARKKINOINTIVIDEO (IG-feed & story)

Esimerkki tekstistä markkinointivideoissa:

”Mirella – Timanttei”
”Ulkona nyt / OUT NOW”

Keskustele artistin edustajan kanssa mahdollisista fonteista, logoista tai muista toiveista.
*Huom! toimita videot teksteillä ja ilman tekstejä.

Esimerkki videosta: 

TIKTOK


SPOTIFY-CANVAS -video

  • 7 sekuntia. Video looppaa Spotifyssa biisin soidessa. Ei tekstejä videoon.
  • 9:16 (1080 x 1920 )
    • Canvas Ratio: 9:16
    • Canvas Height: Min: 720px
    • Canvas Length: Min: 3 secs, Max: 7 secs
    • File Format: MP4 with h264 encoding, without audio (mov formats don’t work) 

Spotify-canvaksessa kannattaa huomioida, että LipSync-kohdat eivät välttämättä toimi parhaiten, sillä video looppaa Spotifyssa koko kappaleen ajan.

Jos haluat itse lisätä Canvas-videon, toimi näin:

  • Kirjaudu sisään Spotify For Artists -tilillesi
  • Klikkaa “Music”
  • Valitse kappale ja klikkaa “ADD CANVAS”
  • Klikkaa isoa + ja lataa tiedostosi
  • Canvas alkaa näkyä kuuntelijoille tunnin sisään lataamisesta


SPOTIFY-audio

  • Audiomainoksen pituus max 30sek.
  • Yleinen spiikin pituus 5-10 sek
  • Artisti, biisi ja Spotify mainittava.
  • Esim: “Moikka täällä on KUUMAA, meidän uusi kappale ’Tuhoaisti’ on nyt ulkona! Kuuntele Spotifysta.” Ei saa kehoittaa klikkaamaan, sillä Spotify toimii myös alustoilla, joissa ei voi klikata.
  • Tekniset tiedot: https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/audio-ads-specs/


SPOTIFY- Visuaalisten mainosten tekniset tiedot

HPTO: https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/homepage-takeover-specs/

Overlays: https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/display-ads-specs/

Leaderboard:
https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/leaderboard-specs/

Videos:
https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/video-ads/


DIGIKANNEN TEKNISET TIEDOT:

  • Koko 3000 x 3000 px
  • Resoluutio 300 dpi
  • Mode: 8-bits / channel
  • Tiff, LZW-pakkauksella, ei layereita, ei läpinäkyvyyksiä
  • RGB-värimaailma, mutta ei embeddattua väriprofiilia. sRGB toimii parhaiten lähtöprofiilina kannelle, josta sitten tallennetaan tiedosto, jossa ei ole mukana sisällytettyä väriprofiilia.


UNIVERSAL MUSIC / JOHANNA KUSTANNUS / DEF JAM / ISLAND RECORDS

Ajantasaiset musiikkivideospeksit:
https://www.umgvideoservices.com/