Tekniset tiedot

YLEISTÄ

Teaser-video herättelee katsojaa, että jotain uutta on tulossa. Ei paljasta vielä liikaa ja ei välttämättä vielä sisällä vokaaleja. Varsinainen markkinointivideo paljastaa biisin parhaimman kohdan tarkoituksena ohjata katsoja Spotifyhin kuuntelemaan lisää. Artistin kasvojen olisi hyvä näkyä videoissa heti alussa, koska ensimmäiset sekunnit ovat tärkeimmät.

TEASER-video (feed)

Esimerkki tekstistä videoissa:

Teaser:
”Kube – Young”
”19.8”

Esimerkki videosta: 

MARKKINOINTIVIDEO (feed)

Esimerkki tekstistä videoissa:

Markkinointivideo / Ulkona nyt:
”Kuumaa – Edelleen sua”
”Ulkona nyt”

Esimerkki videosta: 

TIKTOK / INSTAGRAM STORIES

Esimerkit: 

SPOTIFY-CANVAS -video

  • 7 sekuntia tai alle. Video looppaa Spotifyssa biisin soidessa.
  • 1080 px x 1920 px 
  • 9:16 
    • Canvas Ratio: 9:16
    • Canvas Height: Min: 720px
    • Canvas Length: Min: 3 secs, Max: 7 secs
    • File Format: MP4 with h264 encoding, without audio (mov formats don’t work)

Jos haluat itse lisätä Canvas-videon, toimi näin:

  • Kirjaudu sisään Spotify For Artists -tilillesi
  • Klikkaa “Music”
  • Valitse kappale ja klikkaa “ADD CANVAS”
  • Klikkaa isoa + ja lataa tiedostosi
  • Canvas alkaa näkyä kuuntelijoille tunnin sisään lataamisesta

Esimerkki:

SPOTIFY-audio

  • Audiomainoksen pituus max 30sek.
  • Yleinen spiikin pituus 5-10 sek
  • Artisti, biisi ja Spotify mainittava. Esim “Kuuntele Spotifysta” tai “Tsekkaa Spotifysta”. Ei saa kehoittaa klikkaamaan, sillä Spotify toimii myös alustoilla, joissa ei voi klikata.
  • Tekniset tiedothttps://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/audio-ads-specs/

Esimerkki:

Kuumaa – Edelleen sua (Audiomainos)

SPOTIFY-mainosten tekniset tiedot

HPTO: https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/homepage-takeover-specs/
Overlays: https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/display-ads-specs/
Leaderboard: https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/leaderboard-specs/
Videos: https://ads.spotify.com/en-US/ad-experiences/video-ads/